kaikukortti kuvituskuva

Tekstin koko

Kielivalinta

Q&A Kysymyksiä ja vastauksia

Tekstiä tulossa lisää lähiaikoina.

Kaikukannan it-tuki kesällä?

Heinäkuun aikana  Kaikukortin tuki- ja kehittämispalvelun henkilökunta on suurelta osin lomilla, joten voi olla, että Kaikukantaan liittyvissä kysymyksissä tai mahdollisissa ongelmissa on viivettä vastauksissa. Pahoittelemme viivettä. Voit laittaa sähköpostia asiaan liittyen, vastaamme mahdollisimman pian. Yhteystiedot löytyvät verkkosivun etusivulta.

Katso alta lisää ohjeita esimerkiksi siitä, jos et pääse kirjautumaan Kaikukantaan.

Ongelma: et pääse kirjautumaan Kaikukantaan

Kaikukantaan kirjautuessa voi ilmestyä teksti, että Kaikukanta voi olla väliaikaisesti pois käytöstä. Odota hetki ja kirjaudu uudestaan myöhemmin.

Mikäli näytöllesi ilmestyy teksti, kuten error 400, voit kokeilla sivun päivittämistä. Mikäli tämäkään ei auta, ota asiakkaan tiedot talteen paperille ja kirjaudu Kaikukantaan myöhemmin.

Kortinjakaja: voit kirjata Kaikukortin tiedot paperiselle rekisteröintilomakkeelle, joka on saatavilla kortinjakajien sivulla.

Kortin kulttuuri- ja liikuntakohde: voit kirjata Kaikukortin käytön väliaikaisesti Kaikukortin käytön kirjaamistaulukkoon, joka on saatavilla kortin kulttuurikohteiden sivulla.

Kaikukortin käytön kirjaamisessa tulee ilmoitus ”Korttia ei löydy tietokannasta”

”Korttia ei löydy tietokannasta” -ilmoitus tulee siinä tilanteessa, että Kaikukortin jakaja ei ole rekisteröinyt Kaikukorttia Kaikukantaan. Tämä voi johtua siitä, että sote- tai 3. sektorin toimija on antanut kortin asiakkaalle, mutta ei ole ehtinyt rekisteröidä korttia ja asiakas yrittää käyttää korttia liian aikaisin. Tässä tilanteessa kannattaa katsoa itse Kaikukortilta, milloin kortti on myönnetty. Jos se on myönnetty lähiaikoina, niin kortin tiedot kannattaa kirjata Exceliin tai paperille ja syöttää Kaikukantaan jälkikäteen ja päästää asiakas tapahtumaan.
On myös mahdollista, että kortti on vanhanmallinen, jossa on alle 10-merkkinen tunnus ja kyseistä korttia ei ole siirretty Kaikukantaan. Tämä tilanne voi tulla vastaan etenkin Kaikukannan käyttöönoton siirtymävaiheessa vuoden 2021 aikana. Tässä tilanteessa kannattaa pyytää asiakasta menemään kortin jakaneeseen toimipaikkaan ja keskustella siellä mahdollisesta uudesta kortista.

Kenelle voit raportoida ongelmista Kaikukannassa?

Voit raportoida havaitsemastasi ongelmasta lähettämällä sähköpostia Kaikukortin tuki- ja kehittämispalvelulle. Vastaamme mahdollisimman pian. Yhteystiedot löytyvät verkkosivun etusivulta.

Päivitetty 27.4.2021.

 

 

 

© 2021 Kaikukortti
webDesign: Mekanismi »